Издаване на удостоверение за постоянен адрес след подаване на заявление за заявяване или за промяна на постоянен адрес

 

 

ОБЩИНА СВИЩОВ ИЗДАВА : ЦЕНТЪР ЗА АДМ. ОБСЛУЖВАНЕ (ЦАО)
„Уникредит Булбанк” АД ТЕЛЕФОН : 0631 / 68 120
филиал Свищов
За плащане на местни данъци и такси:
IBAN: BG20UNCR70008424465133
BIC: UNCRBGSF
Код административни такси - 448007

 

 

Какво представлява услугата

Описание

Ще Ви бъде издадено удостоверение за постоянен адрес след подаване на искане за заявяване или за промяна на постоянен адрес.


Кой може да заяви услугата:

 

  • Лицето, за което се отнася удостоверението за постоянен адрес.
  • Упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
  • Законни представители.

 

- Правно основание

Закон за гражданската регистрация - чл. 95; чл. 98

Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 8

Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението - чл. 22, ал. 2

Наредба № РД-02-20-9 от 21.05.2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация - чл. 138, ал. 1

 

- Какво е необходимо да приготвя предварително

За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:

 

  1. Заявление по образец;
  2. Декларация по чл. 92, ал. 6 от Закона за гражданската регистрация;
  3. Декларация по чл. 92, ал. 3 от Закона за гражданската регистрация;
  4. Копие на нотариален акт
  5. Документ за платена такса.

 

В зависимост от качеството, в което действате, може да са Ви необходими допълнително някои от следните документи:

  • Документ за собственост /при необходимост/
  • Документи за ползване на имота за жилищни нужди, включително договор за предоставяне на социална услуга от резидентен тип и договор за настаняване в специализираните институции /при необходимост/.
  • Други документи, доказващи собствеността или ползването на имота /при необходимост/.
  • Декларация по образец за извършване на адресна регистрация при фактическо съпружеско съжителство /при необходимост/.
  • Договор за наем /при необходимост/.
  • Нотариално заверено пълномощно.
  • Настанителна заповед /при необходимост/.
  • Документ, удостоверяващ наличието на законното представителство.

 

 

Образци на документи

 

Възможни начини за заявяване

• Със заявление на гише в център за административно обслужване
• По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

 

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран елект-ронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.

 

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
  7. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
  8. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  9. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Общинска администрация

 

 

- Резултат от услугата

 

Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини:

  • лично от звеното за административно обслужване;
  • чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
  • по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.